Wikia

Het Monster van Loch Ness is een cryptozoölogisch dier dat volgens de legende zou leven in het Loch Ness, een groot, diep meer (loch) in Schotland.

Het monster wordt ook wel Nessie genoemd. Er bestaan vele vage en onduidelijke foto's van het monster, maar zijn bestaan is nooit duidelijk aangetoond. Er bestaan verschillende theorieën over het monster.

Nessie

Foto van een betonnen model van Nessie dat zich bevindt in het dorpje Drumnadrochit, aan de noordelijke oever van Loch Ness.

Uitzicht Edit

Mensen die het dier zouden gezien hebben, zeggen dat het monster zeker 5 meter lang is. De meeste mensen schatten dat het dier tussen de 12 en 15 meter lang is. Velen beweren ook dat Nessie een bult op de rug heeft, maar anderen menen twee of drie bulten gezien te hebben. Ook wordt vaak gezegd dat het dier een lange (slangachtige) hals, van ongeveer 2 meter lang, met een kleine kop en een geleidelijk bredere bek heeft.

Plesiosaurus Edit

Sommige mensen denken dat Nessie (een geëvolueerde versie van) een plesiosaurus is die zich in Loch Ness gevestigd heeft. Eén 'nessie' zou het natuurlijk geen 65 miljoen jaar volhouden om zich te laten zien aan de mens, dus zouden ze zich in stand hebben moeten houden met een waarschijnlijk kleine populatie.